El proper 14 de març es presenten els resultats de l’estudi sobre la cura de la infància de 0-3 anys.
La finalitat de l’estudi és conèixer la realitat de la cura de la infància en aquestes edats, per fer dues coses: en primer lloc, detectar aquelles pràctiques, serveis, sistemes o experiències que funcionen millor i que es podrien estendre o posar de model. En segon lloc, detectar aquelles carències, o llacunes en l’atenció a la infància 0-3, per ajudar a trobar solucions o mesures de millora.
El període que va dels 0 als 3 anys és una de les etapes més importants de la vida, en la que es configuren aspectes rellevants del desenvolupament neurològic, psicomotriu, social i de personalitat. També és una etapa en la que l’escolarització no és obligatòria, ni gratuïta, ni universal, i per tant, la societat del benestar no garanteix una atenció equitativa i en conseqüència , es poden produir -i es produeixen- grans diferències socials. I per acabar de complicar-ho, és una etapa en la que els problemes de conciliació familiar són més complexos, tant en situació de normalitat com en les situacions habituals de malaltia dels infants.
L’estudi ha investigat com s’organitzen les famílies -els diferents models de família- per criar i tenir cura de les criatures d’aquesta edat. Qui se n’ocupa, (pares, mares, avis, cangurs, veïnes…) quins serveis públics o privats els atenen, les iniciatives socials o comunitàries per ajudar les famílies i atendre adequadament els nens i nenes (esplais, espais familiars…)
La realització de l’estudi a sigut a càrrec d’un equip d’antropólogues de la Universitat de Barcelona, dirigit per la Dra. Sílvia Bofill, que durant un any s’ha entrevistat amb famílies, professionals, serveis i diferents iniciatives relacionades amb aquesta etapa de la vida.
La presentació tindrà lloc el dimecres 14 de març, a les 18h, a L’Harmonia, Plaça Josep Bordonau i Balaguer