Presentació del resultat de l’estudi

Trajectòries formatives i projectes de futur dels joves d’origen migrant a L’Hospitalet

L’estudi identifica els factors que faciliten o dificulten la trajectòria formativa i les expectatives dels joves d’origen immigrant a la ciutat de L’Hospitalet.

L’estudi és promogut per l’Observatori de la Infància de L’Hospitalet (OIH) i realitzat per un equip d’antropòlegs de la Universitat de Barcelona coordinat per les doctores Irene Sabaté Muriel i Sílvia Bofill-Poch, que ha investigat durant quasi dos anys, en un estudi qualitatiu entre joves de 14 a 18 anys i joves adults. També ha recollit la veu dels professionals que treballes amb aquest perfil de joves, sigui en instituts, com en escoles, entitats i associacions que ofereixen itineraris formatius alternatius. De la mateixa manera, s’ha recollit el testimoni de persones responsables de serveis i administracions públiques implicades.

Els factors que incideixen en la trajectòria es distribueixen en vuit categories: segons edat i etapa educativa a l’arribada, segons experiències prèvies d’escolarització, traves burocràtiques, factors afectius i de comportament, situacions familiars, dificultats lingüístiques, discriminació racista o per motius culturals, i finalment, per raó de gènere.

Més enllà d’identificar els factors que incideixen en la trajectòria formativa i els projectes de futur dels joves, l’estudi ha analitzat les formes d’intervenció i els recursos existents per millorar els resultats i contribuir a un desenvolupament positiu d’aquests joves.

Finalment, l’estudi, a més de conclusions, planteja demandes, recomanacions i propostes concretes centrades en tres eixos: mesures per evitar discriminacions per motius d’estrangeria, mesures per contrarestar les desigualtats econòmiques i mesures per fomentar la vinculació escolar.

Presentació de l’estudi
Dimecres 2 d’octubre a les 17:30 hores, a L’Harmonia, Plaça Josep Bordonau i Balaguer, 6, de L’Hospitalet.

Podeu consultar la presentació de l’estudi aquí